Isnin, 31 Mei 2010

Kemaafan


Sungguh sukar tuk aku maafkan dia. dari saat dan detik itu hatiku sntiasa sakit dan slalu sakit. xpernah kurasakan sakit yg sebegitu.. ateh kata, maafkan dia...dan kesakitan tu kan hilang dan aku kan tenang..then aku bgtau dri aku supaya maafkan dia..ya lah betul kata ateh..aku dpt rasakan ketenangan itu..tp kenapa..sakit tu masih ku rasa bila aku teringat kisah itu..adakah aku masih blom maafkan dia? atau kemaafan aku itu hanya pd bibir...x ikhlas? atau kemaafan dendam yg terindah? owhhhhhh .. biarlah apa pun.. aku kena sambung keja..xkuasa da nak melayan pa rasa ni...aku mcm biasa sentiasa busy..tp xda la busy smata2 dgn keja sekolah aku.ada juga urusan2 lain tp bukan fb..xtau la kenapa..tp aku xsuka..sbb aku suka privacy! tp terpulang lah..kdg fb pun nagus..bole jumpa kawan2 lama. yg xbagusnya bila depa duk tanya benda yg sama..heheheh...bila dan bila! aku pun xtau bila, mcmana aku nak jawab da sumer tu sumernya dr Allah smata2...kan..kan...

berbalik pd bab maaf xmaaf ni. yalah, sapalah aku xnak maafkan dia. cuma sakitnya ja aku rasa..da luka dlm..parut masih la ada..klau dikorek2 mahunya bdarah smula..adat la tu kan..xpa la.pa yg aku tahu,mak pesan.apa2pun yg penting kita jgn buat org..klau org nak buat buatlah..kita cuba sdaya bertahan...tp mampukah aku yg xsabar ini bertahan? hohohhoo..ya la umoq pun nak btambah rasanya aku nak cool ja skrg..entah la..jgn kacau idup aku..sbb aku xpernah kacau pun idup sapa2 kecuali idup along,aangah,achik, ateh dan makabah..bukan kacau membawa duka..tp kacau aku mbawa bahgia...

tba2 ja aku terpikir sejuk2 gni kan, pa kan jd klau aku rasa nz ka malaya itu mcm jelebu ka kotabharu.dari segi tambang dan juga jaraknya..huuhhuuhuu...xka haru g2! masih waras ka aku?

p/s : da banyak hari mksu xsehat.aku pun xtau mcmana keadaannya.ap harap awan kan kuat..smoga mksu cepat sembuh..ti sapa nak jagakan baby yg bnama awn tu...

Tiada ulasan: