Isnin, 15 April 2013

Assalamualaikum wbt


Sudah terlalu lama aku menyepi..rindu yang terlalu mendalam untuk mencoret kisah hidup di sini...password untuk ke sini pun aku da lupa.kemain payahnya nak ingat smula.alhmdulillah dpt juga aku jejaki...aku terbaca coretan sblm berhijrah sementara ke Welly..ada juga perkara2 yang aku telah hampir terlupa....sumer itu kenangan yg terindah...
 
Sejak pulang dari menjadi tetamuNya, aku berusaha sedaya untuk mengawal rasa "terkilan". Dugaan itu bertimpa2 tp aku percaya Allah maha mengetahui sgala2nya...tp petang td selepas mesyuarat P, hati ini sungguh terkilan dgn tindakan pihak atasan. gelodak jiwa yang sebelum ini aku simpan da tak terbendung lg.akhirnya aku tewas dgn amarah...cuma nasib baik aku xkoyakkan surat itu di hadapannya....yaAllah ampunkan lah aku, aku hambamu yg lemah...
 
kita berkerja bukan untuk menunjuk2 dan bukan untuk mendapatkan penghargaan, aku fikirkan kerja itu adalah amanah yang perlu dilaksanakan demi sesuap rezeki yang halal. tp aku manusia, sekiranya di henyak2 dan kesalahan orang lain dihempapkan ke atas kepala aku, aku sudah tidak mampu menanggungnya lg. Bagaimana untuk mewujudkan persekitaran yang sehat untuk berkerja sekiranya terlalu byk ketidak adilan dlm setiap urusan...
 
Tatkala ini, rindunya aku untuk kembali ke sana..perasaan ini tak pernah pudar walaupun sudah hamper 2 bulan berlalu. rasa tenang yang tiada penghujung... kemanisan yang tidak terungkap dgn kata2...hanya air mata yg mampu mengalir berdoa smoga aku, emak dan abah serta along, angah, acik dan ateh dipanggil lg untuk menjadi tetamuNya. Amin
 
 
 


 



 
 
"Allah tahu .........apa yang terjadi
Antara kau dan aku"

InsyaAllah jika berkesempatan aku akan kembali menulis di sini...smoga Allah berikan aku kelapangan

Tiada ulasan: