Khamis, 10 Jun 2010

Mungkinkah beku terakhir

ihsan dr babeh (dublin, ireland)...
swan da nak dkat perahu tu..sket lg nak sampai..mudah2an

rasa penat sgt2. dah dua mlm aku sesak nafas..rasa sakit sgt dada ni...mlm kemarin da sapu2 minyak n minum eno halia..lega sket.tp smlm mmg xjln langsung...sambil duk sapu2 minyak tu aku nanes2.biasala wat drama sket...tp smlm sakit betul...sampai tlena aku.. aku xtau sama ada ianya terlampau sejuk atau sbb lain. da sampai bilik jd mcm tu...mmm harap2 mlm ni aku sehat.

aku tingat kata mak..benih yg baik walau dicampak mana2 pun tetap akan hasilkn induk yg tbaik...walau kemarau hujan ribut tetapla dia btahan..walau tdak dbaja..pepandailah dia serap dan menukarkan galian yg ada utk dgunakan sbg gantian baja...trus hidup dan akhirnya berbunga, berbuah dan dpt memenuhi keperluan makhluk lain..punya daya tahan yg kuat...gagah harungi walau apa jua mdtg.

p/s : dgn kata lain..mak nak aku jd benih yg baik itu..kesimpulannya aku rasa walau apa keadaan skali pun hanya kita yg berhak tentukan dmana kita patut berdiri! (dgn izinNya)

4 ulasan:

rumiza.rashid berkata...

wani...tok sihat ko?sedih plok aku baye mu duk sesok nafas male2 sore.be strong deh.aku doa mu sihat dan kuat sokmo harungi semua ni.jaga diri.jange lupa pakai baju tebal sokmo deh

anggerikpink berkata...

kak...sakit dada la plak loni mlm2.mb sbb sejuk sgt.aku xleh balik mlm2 sgt kut.harap2 ni winter terakhir aku sbg student ..thnx for ur doa. u too..takecare kak

kella berkata...

tertarik dengan perkara benih yang baik itu! sangat dalam maksuknya! terima kasih!
salam singgah .. kerana pada mulanya, tertarik dengan anggerik, lantas singgah jalan2 di sini..
juga, semoga semakin sihat hendaknya! Amin. :)

Me,
MATHARI

anggerikpink berkata...

salam kembali MATHARI,
trima kasih atas kunjungan dan doa.smoga teratak ap sentiasa bersinar dan ceria dgn kehadiran MATHARI =D...