Jumaat, 18 Jun 2010

Winter ke -3

Rasanya kwsn ski d Mt. Ruapehu da dbuka. tp masih on off..xstabil...da 2 tahun btrut p..tahun ni pun nak p tp...kuat ja hati aku berbisik..cukuup2la ap...tahun ni kerja byk sgt..jgn duk men2 lg..huhuhuhu...jd tuk lepas kn kerinduan aku letakja pic tahun lepas kat Whakapapa....trip main ski hanyalah sehari (jimat masa,duit dan yg penting seronok!)


berada d puncak...sama level dgn awn? awn?


skrg da masuk Rejab. kat sini da pun 5 Rejab.aku xpasti dgn malaya..sama ka atau da 6? kpd mereka yg berpuasa, ap ucapkan slamat berpuasa dan smoga kita berada dlm limpah rahmatNya. 2 hari lps aku ada discussion dgn pakcik..biasa kejap ja..tp kali ni lama lak plak..aku da kering mulut gusi sumer da..masuk2 blik office aku tinggai lg 10 minit tuk berbuka (mahgrib semasa winter lebih kurang dlm pkul 5 ptg). jd aku panaskan la bekal dan sediakan air..aku duk kacau2 air tuh..sambil duk belek2 journal..bsedia untuk berbuka..tiba2 aku trasa bibir aku panas..masyaAllah...aku da p minum air..sumernya mcm luar kawal ja..dan aku da telan pun..aku rasa cam bermimpi..aku lama diam pk..aku puasakan? nape aku minum air? cuma sib baik seteguk 2 ja..uwaa...masa tu tinggai 2 minit lg nak berbuka..aduhaii parah..aku xsengaja..harap2 Allah masih menerima ibadah aku pd hari tersebut (dan hari2 seterusnya).amin

citer lain pula, ini pisang tanduk kan? tinduk ni agaknya bahasa indonesia tak? klau betul..mmm camna bahasa indonesia boleh sampai ka cni..digunakan lg...bahasa kita? org kita sndri xnak guna! sungguh sedih. (aku akui, bahsa melayu aku pun xbagus...)

Tiada ulasan: