Jumaat, 27 Jun 2008

Dulu dan kini

Tazkirah pg jumaat dr Is kpd babeh : dr babeh kpd dear :-

"Bila Allah cepat makbulkan Doamu, Maka DIA Menyayangimu, Bila DIA Lambat Makbulkan doamu, Maka DIA Ingin Mengujimu, Bila DIA Tidak Makbulkan Doamu, Maka Dia Merancang Sesuatu Yang lebih Baik Untukmu. Oleh itu, Sentiasalah Bersangka Baik Pada ALLAH Dalam Apa Jua Keadaan Pun... Kerana Kasih sayang ALLAH Itu Mendahului KemurkaanNya..."

mak kata baju raya aku dah siap sepasang ekekekekekeke....ada lg 3 pasang yg blom siap djahit....pas2kan mak kata orked aku berbunga lg.....merah rose ngn kuning...teruja sungguh la aku....xsaba je nak tgk nyata.aku xsuka maya2 nih!!sungguhhhh.. inilah bunga yg sedang dan akan mekar di halaman Lot2172, TM....




pas2 nextweek ada family gathering...mmmm ya lah family gathering tanpa aku! uwaaaaaaaaa.....!!! mak kata bukan dia xnak p jalan2 lg...tp skrg mak dah xlarat, penat..asik berulang alik je..dia nak rehat dan katanya..nak jaga orked aku sama..muahahahahahhaaa...abah semnagt plak mak kata nak jenjalan...ekekekekekeke...lg pun mak kata dia risau, sbb nenek makin xsehat.lastweek ateh ngn achik (dan isteri terchenta.....heheheheheh-amin!) balik kb ...ateh kata..nenek dah xleh bgn skrg...dah xkenal ateh n achik lg..tp nenek masih bole cam n kenal mak...mungkin sbb keadaan nenek sebegitu yg menyebabkan mak tak nak tinggal.. takut klau xsempat nak jumpa nenek....teringat aku, masa kecik dulu...masa tu abah outstation...tetiba arwah ayah dipanggil mengadap Ilahi....mak telewat sket je, sebaik je mak melangkah tangga...masa tu jgk arwah ayah dah menghembuskan nafas yg terakhir..... aku xdpt byangkan perasaan mak, sampai skrg aku sebak, bila teringatkan kisah lalu...tp mak tabah....aku tahu dan percaya smua yg berlaku ada hikmahnya....

Sblm ke Welly, byk kali aku p jumpa nenek...sempat dia tanya, kenapa p jauh sgt? xde ke tempat dekat nak belajar? dah xsyg dia ke? tersentak jgk bila mdengar kata2 tu...tp aku cakap..aku pegi xlama...3 tahun je.....aku berharap aku sempat jumpa nenek, biarlah walau sekejap...walaupun aku tahu, harapan utk dia pulih seperti biasa amat tipis...tp jika itu ketentuan Ilahi...tiada apa yg mustahil....

Tiada ulasan: