Rabu, 10 Jun 2009

Dingin yg mencengkam


Dah lama x update, byk benda yg berlaku tp xdan nak tulis..haii sesungguhnya aku alpa!...aku peruntukan 10 minit untuk n3 ini..harap2 capai la sasaran aku ni...aku trut sama beku dlm cuaca ini..argghhhhhhhh....

sejak sebulan lalu,welly da sejuk..sejuk amat sampai ka tulang rasanya..beserta plak dgn angin yg sungguh kuat..patutnya bulan lps akhir autumn, tp rupernya da disambut oleh winter,,maknanya winter awai sebulan..jd 4 bulan ka kena bertahan dgn cuaca begini??? kerap pula hujan batu dan 2 minggu lps klau xsilap aku,trun snow di welly.....pejam celik da pun sampai pertengahan tahun..tahun lps dkala ini aku sibuk menghitung hari..tahun ini..aku menghitung jugak tp xpasti..huhuhuhuhuuu.....

bulan lps ramai kekkawan yg da balik ka malaya. Alhmdulillah aku pun tumpang sama gembira n bsyukor dgn kejayaan mereka. bermula dgn F&Ki, Kz&AbgS serta Kn, Ayra & AbgP....bila Kn dan Kz da balik..aku seolah2 tempang..heheheh...mana kan tidak, meka2 ni la yg slalu bmurah hati menumpangkan aku kemana2. kdg xsempat tuk bertanya Kn dan Kz da awai2 btanya, klau nak p, jom p sama...Alhmdulillah...Bukan itu saja,byk sgt pertolongan dan bantuan meka berikan kpd aku..kepada kekanda2 ku..terima kasih yg xterhingga...pulangmu ku iringi dgn doa, smoga ukhwah berterusan ke hujung nyawa. ingatlah adindamu disini yg sbtg kara..huhuhuhuh..

dan aku serta rakan2 lain yg berada disini....haruslah berjuang habis2an meneruskan amanah yg telah tergalas di bahu....smoga semua urusan ini dipermudahkan dan dberkati Allah...

Jln2 cuci mata semasa d Christchurch ritu xsempat aku postkn disini..aku menjejak kan kaki ka beberapa tempat penggambaran lord of the ring..sungguh kagum dgn ciptaan Allah..Subhanallah.jika berkesempatan kan aku uploadkn nantii...updet pasai masakan..hehehe..sabtu lps aku bjaya buat 'bom pisang'. aku xtau dr blog mana aku amik resepinya..rasa nya aku duk lompat2 dr cikmat sampai ka kakumi...aku modified la sket resepinya...rasanya sedap..tingat zaman2 sekolah rendah dulu. Sek Z.hahhaa...sekolah yg byk kontroversinya..tp aku bukan kalangan meka yg buat kontroversi..heheh..aku golongan yg low profile....aku suka sgt kueh tu...dulu seposen ja sebijik..heheheh..besarrr...aku slalu makan kueh tu ngn kopok lekor...tingat plak mak slalu bekaikan aku masa sekolah dulu...aisehhh...sayu la plakkk...oklah aku kena benti..kata 10 minit..tgk..da lama da ni....

da masuk 2 minggu aku xleh lena..xtau la nape..mungkin terlalu byk yg perlu difikirkan..xpala..fikir la.. asai xmemudharatkan kesihatan n asai jumpa penyelesaian nya...dah 2 minggu tdo pendekku ku itu disulami dgn mimpi2 balik umah di kpg...rindunya hati nak balik...kerja masih blambak dan aku masih ada hati nak balik?huuhuhuhuh...haruslah aku balik klau gni caranya....

#hanya mereka yg tahu!

Tiada ulasan: