Isnin, 26 Mei 2008

Jika ...

Masa duk kemas2 drawer kat bilik smlm...aku tjumpa ni...mokwea yg kasi.... so share la sama2 kat sini...

Jika aku jatuh cinta

Ya Allah.....jika aku jatuh cinta
cintakanlah aku pd seseorg yg melabuhkan cintanya pada-Mu
agar bertambah kekuatanku untuk mencintai-Mu...

Ya Allah....Jika aku jatuh cinta
Jagalah cintaku padanya
agar tidak melebihi cinta ku pada-Mu....

Ya Allah....jika aku jatuh hati...
izinkanlah aku menyentuh hati seseorg
yg hatinya bertaut pd -Mu
agar aku tidak jatuh dalam jurang cinta nafsu.....

Ya Rabbani....jika aku rindu...
jagalah rinduku padanya
agar aku tidak lalai dlm merindukan syurga Mu.....

Ya Allah....jika aku menikmati cinta kekasih Mu
jaganglah kenikmatan itu melebihi kenikmatan indahnya bermunajat
di sepertiga malam terakhir Mu

Ya Allah....jika aku jatuh hati pd seseorg....
jangan biarkan aku bertatih dan terjatuh
dalam perjalanan yang panjang menyeru manusia kepada Mu

Ya Allah....jika kau halalkan aku merindui seseorg
jangan biarkan aku melampaui batas
sehingga melupakan aku pada cinta hakiki
dan rindu abadi hanya padaMu

Ya Allah...engkau mengetahui bahwa hati2 ini telah berhimpun dlm cinta pd Mu
telah berjumpa utk taat kpd Mu
setelah bersatu dalam dakwahmu
telah berpadu dlm membela syariat Mu
kukuhkanlah ikatannya
Ya Allah
kekalkanlah ikatannya
penuhilah hati2 ini dgn Nur Mu yang tak pernah pudar
lapangkanlah dada2 kami dgn keimanan kpd MU dan keindahan bertawakkal ke jalan Mu

Amin
Ya Rabbal Alamin

Tiada ulasan: