Khamis, 29 November 2007

Bel 1

Hari pertama
21 Nov 2007

Smlm flight delayed, dr pkul 1150 langsung ke 1225mlm. Perjalanan slama 12 jam 40 minit untuk transit d Frankfurt. Penat sungguh....d sbb kan aku xlunch tadi, perut aku mula la buat perangai. Allah aje yg tahu masa tu..nak muntah, nak buang air sumer ada. Tp alhamdulillah, aku pejam mata kuat2 n berdoa mintak2 smuanya berakhir dgn baik. Sampai d Frankfurt kami trus solat subuh dan check in utk flight ke Brussels. Airport Franfurt ni mmgla confusing. No wonder ada colleague aku yg tertinggal flight baru2 ni. Ishhkkk..nasihat aku klau sorang2 bahkan group pun g la cepat2 cari kaunter utk check in. jgn duk sibuk2 melenggang nak bershopping atau menjamu mata. Klau dah biasa takpa….klau idak mmmm sndri la menanggungnya. Dah la tu, they all pun very strict smua bneda nak cek, sampai kasut pun kena bukak…sib baik peg nya baik..mat salleh ppompuan..bulat.ekekkekke. klau pakai boot mmg la g2, smua yg pakai boot kena bukak dan diraba2.entah apa2….

Sampai di Brussels pkul 9.30pg pkul 4.30 ptg di Malaysia dan trus ke hotel Holiday Inn Garden Court. Teksi bukan main mahal…tp telan ajelah..dr aiport to hotel, pjalanan xsampai 15 minit pun dah lebih dr 30 euro. Teksi driver plak laju smcm je bawak teksi. Kecut perut aku!!! Mula2 menjejak kan kaki ke Brussels happy sgt. Semangat pun masih lagi bergelora!! Dah sampai hotel, tanpa disangka2 takda plak bilik utk kitaorg. Mulanya kata kena check in pkul 3ptg tp aikk balik2 tak ada bilik plak. Esok baru ada….aku bengang betul. Dah la smlm pun baru dapat tahu insurans ktaorg tak ada pd ketua. APa nak jadi aku pun tak tahu. Aku malas nak piker nanti rosakkan mood je. Apa yg aku bole buat mintak Allah permudahkan segalanya. Memandangkan ketua delegasi yg akan takecare this problem, jd some of us kena g hall exhibition utk setup posters masing2. Alhamdulillah hall tak jauh…walking distance je. Cuma sejuknya ya Allah….sampai kat sana..habuk pun tak ada. Dah berapa jam ktaorg tak makan n minum..aku dahaga sungguh. G la kuar cari coffee, tp hampeh penat je jln bukan makin jauh. Tak ada pun kedai yg dekat n jual minuman. Apa daa….nak masuk mana2 exhibition kena bayar…bak kata smuanya berbayar lah kat sini! Aku ada amik a few photos masa jalan2 tuh. Muka pun tak semegah je…maklumlah penat sgt2. Dah siap smua balik smula ke hotel, urgggggggghhhh kena g ke another hotel. Namanya apa entah…comfort inn. Rupa2nya kat situ pun takda. G plak ke hotel lain Royal hotel dan akhir sekali ktaorg kena split into 2 groups. Aku termasuk dlm group mak datin yg biliknya smlman 400 euro = 2000rm smlman. Hotel tu namanya Wellness sebelah Fitness centre di City centre. Apa nak buat bilik mmg la best n selesa….tp harganya pun best gak kan…ekekkekekkeke. Cuba bayangkan sejak smlm sampai jumpa mlm smula, lebih dr 24jam ktaorg tak rehat langsung. Kesana n kesini angkat beg yg berat n bayar for nonsense taxi!!!! Allah aje yg tahu betapa peritnya...mak...abah....letihnya teq!


Dua gambar ni diambil masa mula2 sampai kat hiliday inn, exhibition hall kat sebelah je. walking distance aaaa.tp sbb sejuk, dekat pun aku rasa cam nak beku dah...

Ini lah 'kenderaan' yg aku naik utk ke brussels, ekekkeke

Tiada ulasan: