Khamis, 8 November 2007

Hari memasak

semlm aku layan citer hindustan...ekkekekkk..sampai la agak2 pkul 12 lebih aku naik bilik tdo. tetiba tangan trasa ringan nak msg adk. dah lama xdgr brita.heheheheh.rupa2nya dia ingatkan aku marah dia..sampailah pkul brapa entah aku tertdo.sedar smula pkul 330 aku reply msg yg sebelumnya.

Hari ni mmg banyak betul makan, dr siang sampai la ke mlm. bukan smua aku yg masak...ekekeke. Ptg ke rumah makcik kat S dan sempat singgah rumah abg aku kat WM. Mokwea masak keytiaw kungfu....















************

Rabu 7 Nov 2007

Fuhhhhh…..

Td masa bru balik dr UPiM, perut trasa lapar, bila kol KA ajak g lunch sama2 tp dia lak baru abes makan. Memandangkan baru pkul 12, jd ktorg plan kuar lewatlah, lebih kurang pkul 3. Lepas appt aku ngan students. Sesambil tuh nak hantar buku sama…ahaksss dr bulan may lagi aku patut hantar tp due to uncircumtances aku xleh antor…bukan apa.aku tak sempat baca aaa…..yg tak tahannya buku motivasi tuh…psal hati n perasaan..tp aku xsempat baca aaaa, journal pun berlambak2 yg aku tak sempat khatam…cemana?

Kalut punya kalut aku tertinggal buku2 tu kat billik, bila dah sampai parking….alaaa tak larat aaa nak panjat tangga oooo.tingkat 10…lif rosak. Jd ktorg g je library sek17…xpernah2 aku pegi library situh. ALhamdulillah ada la buku yg dihajati….bila sampai kat kaunter tuh aku terpandang satu buku…betul2 blakang si pustakawan tuh. Cakap ngn KA, aku kata eh mcm orked je kan. KA pun trus mengintai...sampai puustakawan pun terperasan...dlm hati aku, maaflah ktorg takde sket pun niat nak mengorat.ekekkee.hati ini masih serik dan pedissss.ahhhaahahh.takdalah..main2 je. Haah betullah kata KA...aku apa lg tak senang duduk dan terus tanya pustakawan tuh, boleh pinjam tak? Dia tanya yang mana?ini? aku kata yg itu. Bole....katanya

Hati aku pun biasalah berbunga2. xsabar2 nak tgk.....Orchidelirium by Harold Feinstein. Rupa2nya buku n baru sampai n aku the first person yg pinjam this book.haahahahh.suka..suka!! Sampai dlm keta aku dah lupa aku nak makan apa..ahhahahah...sampai kedai makan lps order aku masuk lak gardiant...kakakipar sulung aku ada pesan suh belikan something...dah balik dr gardiant rupa2nya makanan ktorg dah siap terhidang siap bertutup tuh. Ini yang aku suka....sbb dah biasa makan kat situ, diaorg dah kenal aku. klau aku mintak apa2 lebih sket pun dah kira ok hahahhah. Takpalah yg aku nak share kat sini psal buku neh....

Ini bukunya, consist of 100 full color photographs..the beauty and allure of orchird. Byk….macam2 ada Cuma yg aku biasa dan ada koleksinya ada la a few spesies cam Cymbidium spp, Dykia (syn ascocentrum) spesies – ini yg aku baru beli bulan posa dulu, Cattleya spp, Dendrobiun spp –ini yg aku paling byk ada. Infact spp ini pun cantik sgt2 tau…. ada lagi…Oncidium hybrid. Yg lelain tuh aku baru tahu n kenal…mcm ..ishkkk byk aaa tak larat korg nak baca nanti. Sapa yg interested tuh..beli lah buku neh senang citerkan. Apapun aku sukakan orked. Tak macam org tu suka orked sbb aku..bila dah ‘tut’ orked pun entah kemana…aku? Aku lg la entah ke mana tercampak..ahakksss.terasa ke? Nasib lah….

Tp kan aku rasa aku silap lah..aku ni suka pokok2 patutnya aku jd botanist pas2 bukak nursery garden…bukan M**gist cam skrg..ahakkksss. Anyway insyaAllah aku nak wat taman orkid kat umah aku sndri…bukan rumah mak mcm skrg tau…rumah aku sndri besok2. mungkinkah di PA? tapi xmungkin di K. entah apa2 la aku merepek nih. insyaAllah lah klau ada rezki. Bukan setakat orked, aku nak jgk buat koleksi teratai layu di tasek madu..hehheheh. Pas2 kan aku tringin lah nak buka bakery. Bestkan…kakpah ngn mokwea bole aaa tlg2 jd chef nya….disamping aku!!!!berganding bahu.ekekekek.p/s mokwea this time cikgulia pun akan jeles ngn aku…agaknya la. amacam tuan empunya badan setuju? Tp lepas aku balik dr Nz lah. InsyaAllah. Yus n Kita, aku dah cakap…dia kata nak jd first customer. Apapun entahlah…itu angan2 mat jenin aku…taman orkid tuh bole aaa.tp bakery tuh…entahlah.ada rezki ada lalh.oklah aku chow dulu. Mana ni…ingatkan nak g jemput dadam ngn kujiq….lewatla plak ayahnya balik….

Layanlah gambar2 nih….sayangi n cintai orkid lebih bermakna drpd ‘tut’ hehhhe












Tiada ulasan: