Jumaat, 30 November 2007

medical checkup

Semlm aku penat, balik aje dlm pkul 8 n trus tdo tak sedar diri. Mak kol aku pun aku takleh nak cakap, mamai….aku bgn solat isyak n baca yasin pkul 12....smlm kan mlm jumaat....aku awal2 lg tdo, xingat dunia...tp aku penat!bukan suka2. aku pun isi gak borang2 yg perlu utk checkup hari ni.

Appt aku pkul 9am. Tapi aku sampai lewat sket, sbb aku sesat. Org tu kasi direction salah. Kaki aku plak dah sakit melecet,mmm apala nasib. Aku pergi n siapkan apa yg patut. Lama jgk tunggu Drnya, pas2 dlm bilik Dr, aku kena bukak smua pakaian kecuali ‘tut’. Mmmm sib baiklah aku pilih panel pompuan...panel Nz byk tp memandangkan ini je yg senang aku nak g jd aku pilih la ini. Alhamdulillah smua sehat....aku la yg sehat. Blood pressure pun mantap walau pun aku slalu stress..hahahhahhah

Dlm pkul 12 smua urusan siap. Nextweek baru aku bole ambil report. Smua bayarannya rm345. ninlah medical checkup yg paling mahal pernah aku buat. Last 3 month aku dah buat medical checkup….entah apa2 la Nz nih…..aku posa smlm, jd perut aku dah bunyi2 minta diisi….on d way to McD aku jumpa money changer, aku pun g la tukor memandangkan masih ada lg euro yg blom abes dguna. Tp aku rugi aaa, dulu beli 5.09 skarg jual 4.85..byk sehhh……takpalah..nak wat cemana…aku rasa kali ni aku buat benda yg aku takpernah wat seumur hidup aku..makan sorang dtempat org ramai…..

Lps makan aku balik n dlm pkul 1 lebih aku sampai off. Penatnya…aku ttdo2, dlm train dlm clinic td pun….dlm tain tadi mak kol, saje Tanya sbb smlm aku cam kurang sehat….n mmg betul pun aku rasa teruk sgt. Rasa cam nak bukak mulut pun susah…..entry ke Belgium tunggu la dulu ya…aku xlarat sgt. Ada byk gambar n cantik2…tp kendian lah ya…

Bila aku jumpa org… tak kira sapa pun…smuanya kata best….best apa pun aku takpaham? kata mereka best utk smua benda…pd aku, org hanya dapat melihat luaran, hati n perasaan aku mcmana? hanya aku yg tahu…perit n dugaannya menjadi aku….aku yg agaknya sudah conpius dgn kehendak diri sendri dan siapa sebenarnya aku???….arghhh makin lama aku tulis makin byk aku mengarut nanti…..


Gambar ni smua aku ambil kat minned water park d Brugge (hari ke 6 aku d Blgium), tempatnya mmg cantik sgt. sesungguhnya Allah maha agung....keindahan ciptaannya tiada tandingan. disaat group aku duk gembira bergambar, aku duk terselit celah2 pokok.....menangis teresak2 bila mengenangkan kebesaran Allah dan kurniaanNya pada manusia sejagat....aku taktahan sgt.hati aku sayu...aku sedih. betapa jahil nya aku sbg hambaNya.....

Tiada ulasan: