Ahad, 6 Januari 2008

Kuala Klawang

Pagi2 smlm ktorg konvoi ke rumah along kat Kuala Klawang J. Pepagi lagi bgn dan bertolak. sampai di pekannya ktaorg singgah pasar beli brg2 untuk masak. aku duk dlm keta tunggu anak2 ciak..ekkekekkee...huhuhuhu....dlm perjalanan tuh aku ada nampak gerai ada jual ikan, daging dan apa entah yang di salai. tapi masalahnya gerai pun blom dibuka sbb masih pg. tapi rupa2nya abah dah belikan aku daging salai...ekkekekekekeee. nak makan sgt masak lemak pucuk ubi kayu ngn daging salai...macam yg ajip makan dan sama ngn scarl masak tuh. hehehhehhe....balik kl lah nanti mak nak masak sbb dtg rumah along ada menu yg tersendri ni.... tghari smlm ktorg lunch ngn masak lemak ikan tenggalan, ikan tenggalan goreng, kerutuk daging, pucukpaku goreng belacan. dah lama aku tak makan pucuk paku...sib baik sempat la aku merasa....ekekekkeke. Abah kata byk betul benda yg aku nak makan...ekkekekee. aku ada jgk mengintai2 kut2 ada ternampak orkid...tapi hampa...takda byg pun.





Petangnya plak, ktaorg makan kueytiaw kungfu (Peberet aku tuh)



Lunch hari ni plak mak buat kerabu jantung pisang.mmmm bestnya..dah lama aku tak makan...bila aje aku nak snap gambor...huhhhh bateri digicam aku plak abes....aku amiklah dgn hphone aku. tp hphone xleh la plak nak transfer ke notebook baru aku nih..ishhkkkkkk..mmmm nanti2 lah.

mmm....dah dapat upload....gelap aaaa gambarnya....tak kesahlah .skrang2nya bila aku tringin nak makan besok2 kat sana aku ada gambarnya kan....


Ptg smlm aku dapat msg adk.mmm kat melaka.....dah balik base ke?

Tiada ulasan: