Sabtu, 12 Januari 2008

Terharu

smlm sebaik lps subuh aku pegi off, (aku trun awal sbb xnak ketemu sama org2 yg aku xnak jumpa ekkkekeke) belah pg aku ada discussion, nak clarify method yg akan dgunakan dlm preliminary study aku nanti. sesambil tuh ambil surat2 penting aku yg masih ada kat main off. ada jgk bebarapa org kawan yg aku sempat aku jumpa. aku bfast kat cafe bawah ngn mc, kakib n epel. aku start discussion dlm pkul 845 dan pkul 12 aku kuar g klsentral jumpa kakros kat situ. penat sebenarnya, tp memandangkan dah lama kros nak jumpa ngn aku jd aku pun gagahkan jugak diri utk menapak ke sana. masa nak kuar dr fakulti aku terserempak ngn beberapa org student aku, sempat salam2 ngn diorg.

masa aku tgh drive utk ke sentral, aku dpt lg msg dr student aku yg lain. katanya nak jumpa aku ptg nih. aku dah ada janji ngn MT pkul 4pm. by 430pm aku dah kena balik nak ambil ateh....penuh sungguh la plak jadual aku. aku pun bersetuju aje. janjinya dlm pukul 3. Bila jumpa kros, aku borak sakan....sampai dah pkul 240pm...alahaii...ikut hati taknak balik lg, tp bila ingatkan student2 aku nak bjumpa. jd aku terpaksa balik. sblm pulang kros sampaikan satu paperbag berbentuk hati. Katanya khas utk aku....bila kros dah mula byk kasi mcm2 nasihat tuh....rasa sedih la plak.....

sampai off dah pkul 340pm, student aku dah tunggu luar bilik.....sempat borak2 ngn diorg. bersalam2an.....aku terharu jgk...baru 2 tahun aku jd pendidik.....aku dah dpt rasakan, ada student yg aku rasa betul2 sayangkan aku.....aku mmg tak rapat ngn students...entah..mmg sifat aku kut, baik aku pun bertempat.4 their own good..aku rasa aku bukan pensyarah peberet!hahahahhaaa.ye lah...garang dan tak peramah...sapa yg suka....sbb pd aku, aku lebih rela melihat mereka bersusah payah utk berjaya dr gagal dgn senang dsebabkan aku....disini lah tempatyg sepatutnya student2 aku tuh belajar mendisiplinkan diri serta menentukan masa depan mereka! Niat aku ikhlas dan jujur.....utk menjadikan mereka benar2 dapat berbakti suatu hari kelak. Suatu masa nanti mereka pasti sedar, ketegasan aku adalah demi kebaikan mereka!

mereka sempat meninggalkan aku sekeping kad 'goodbye' yg didlmnya berisi brooch...bukan brooch biasa…cantik....hahhahha dlm hati aku, mmmm student aku pun tahu...aku suka benda2 mcmni. "kata mereka : murah aje cik ct,bila pakai nanti ingatla kami smua ya" aku terharu...aku tak harapkan smua tu, asalkan mereka bjaya..itu pun sudah cukup bagi aku.


mmg aku akui, mcm2 brg yg aku trima dari kawan2 aku sejak akhir2 ni. smuanya pesan suh aku bawak g Nz. Tafsir al-quran, glove, shawl, baju kurung,baju sejuk mmmm mcm2lah lg. Pd aku, aku tak harapkan material drpd mereka smua...sokongan dan doa yg ikhlas utk kejayaan aku itupun sudah lebih dr cukup. Sebelah ptg dan malamnya aku tak putus2 dapat msg dan phone calls.ucapan demi ucapan....baru lah aku sedar...ramai sungguh kawan2 yg begitu mengambil berat psal aku.......Tiada mampu utk aku balas diatas smua kebaikan dan ingatan itu. Doa aku smoga Allah memberkati dan melindungi kamu smua...Amin

Walaupun ramai lg kawan2 yg aku tak sempat nak jumpa....aku hargai ingatan dan masa yang diluangkan untuk aku. Bahkan ada kawan2 yg nak hantarkan aku ke airport mlm esok. Huhhhuhhuuuu berat sungguh hati aku….nanti aku makin sedih dan terharu maaa…..

Tiada ulasan: