Rabu, 2 Januari 2008

Selamat Datang 2008

Sekejap aje masa berlalu, dah pun sampai tahun baru, 2008. Doa aku moga2 tahun ini memberikan aku lebih byk kejayaan, semangat yg kuat dan juga ditambahkan iman di dada untuk manjadi anak solehah yang berjaya di dunia dan juga akhirat. Smoga aku, makabah dan keluarga dimurahkan rezki yg halal, dijauhkan dari segala keburukan...dan smoga sentiasa mendapat petunjuk dan hidayah dari Allah swt. dan juga smoga Allah memelihara smua saudara2 Islam diseluruh dunia.


Bagi aku tahun ni bermulanya satu perjalanan sndrian yang jauh...... macam kucing kat bawah ni...bjalan sorang2 di kawasan hijau. jauh dan pastinya beronak dan berduri.ekekekekkekeke...... tp aku perlu dan tetap berjalan walaupun sendrian dengan matlamat yg nyata dan jelas....

Macam kat dalam gambar ni jgk, aku dah tak bole nak undur2.....dah separuh jalan pn...walauapapun halangannya tetap aku gagahi jua...walaupun pd awalnya sangka ku akan berteman. tapi teman aku tak kuat, tak sabar...jd dia undur diri....kedatangannya tidak kujemput dan kepulangannya pun tidak ku suruh!

Dah lama aku mengintai peluang yg ada (walaupun mengintai dr bakul..macam kucing kat bawah ni)...walaupun kekdg (selalunya!!!) aku jatuh dan luka, luka yg pasti setiap kalinya mengajar aku apa itu erti kehidupan dan kedewasaan. Luka yang entah blom pasti bila akan sembuh dan walaupun sembuh ianya pasti meninggalkan tanda!...namun alhamdulillah sekiranya hati tulus dan ikhlas, Allah akan sentiasa bersama kte. memberikan sinar harapan baru.....mungkin segala kepahitan dan kepayahan yg aku lalui dlm mengejar cita2 dan kebahgiaan hidup ini adalah merupakan jalan yg terbaik utk aku lalui.....hanya Allah yg maha mengetahui segalanya.



Namun apa yg aku perlu pastikan dikemudian hari kelak, aku mampu untuk berlari sebebas-bebasnya. melompat setinggi-tinggi yang aku mahu....walaupun aku sndrian tp aku akan merasai setiap kebahgian itu kerana Allah akan memberikan kebahgiaan kepada setiap hambanya yang bertakwa dan berusaha. cuma kebahgiaan itu mungkin ada kalanya tidak dapat dinilai secara mata kasar. Apa yg aku erlu iaalah bersyukur...

Kasih sayang dari mak dan abah utk aku tiada tolok bandingnya.......dan tidak akan ku temui kaseh sesuci dan semurni ini. tiada dapat aku cari ganti....


Begitu jgk dgn along, angah , achik dan ateh.....sabar dan akur dgn karenah2 aku..... dan bgitu jgk ngn smua inlaws (da tak cukup kucing lah!!!)...

Berkat kesemua kasih sayang dan keikhlasan mereka, insyaAllah aku akan berada di tempat teratas kelak......Amin
Kemarin sudah pun lepas, apapun kekecewaan dan kegagalan tidak perlu dikesalkan sebaliknya ia menjadi kekuatan dan panduan untuk hari ini. maka berusahalah kte pada hari ini, supaya ianya tidak akan mengulangi kemarin. Walaupun esok masih ada namun esok adalah harapan yang blum pasti.....
Smoga 2008 memberikan yang terbaik untuk kte smua...Amin

Tiada ulasan: