Sabtu, 23 Februari 2008

Miramar Beach

Tadi last minute aku decide nak p picnic kat Miramar beach. Penat seh,….aku text kzi tanya klu kzi nak ikut sama sbb deeborah atau sharlene kata semlm klu nak pi diorg bole tlg hantarkan. Diorg ni alhamdulillah..baik sgt2 sampai aku plak naik segan! sayang betul diorg kat aku…wakakaka..betul la aku tak tipu…byk dah diorg tlg aku nih..masa pindah dulu sharlene siap peluk2 aku, risau aku duk sorang2..apa2 kol dia katanya, klau aku ada lab mlm pun kol dia, nanti dia dtg temankan… ajar aku mcmana nak pertahankan dri..mcm2 la! walaupun aku nak tergelak sakan masa dia tunjukkan aku cara pegang kunci, cara nak sepak, kat mana nak sepak, cara nak patahkan apa yg patut tuh, tp aku tahan je…apahal la aku nih! org duk serius aku duk gelak2…kurangsopan sungguhla! Byk dia dah buat utk aku termasuklah temankan aku kesemua tempat dan memenuhi segala keperluan aku kat sini…dan ada sorang lg dr Jepun Mayyumi namanya..mcm2 offer aku….offer pertolongan lah..apa lg…;) alhmdulilah aku pasti ini berkat doa mak dan abah aku…along,angah,achik dan ateh…huhuhuhuhuhuuu aku terharu dan terkedu seketika! .alaaa…aku tersasar dr cerita asal la.

Ok, balik pd cerita asal, aku harap sgt masa tu kzi dpt ikut, jd xdala segan aku nak ke sana nanti! Entah mcmana lps siap lab aku tringin nak p beach…terkocoh2 siapkan sandwich utk bekal dan ke 4square untuk beli topup… aku taktahu nak bawak apa…buat sandwich je yg plg senang..lainlah scarl, bole wat muffins n cakes bila2 masa atau ajipp ngn gulai pucuk ubi daging salainya sepanjang masa tuh!!!ekekkekke…aku masak n makan sini pun ala kadar je …aku kena la trima hakikat!! Aku ni anak rantau…huhuhuhuhuu…aku xkesah mengemis di bumi org…tp aku pan tang mengimis di bumi aku sendri, bumi malaysia!!! Kekdg tringat pesan mak…baru aku terpikir patutlah mak slalu suh aku blajar idup susah…spy aku takde masalah kelak…bole menyesuaikan diri dgn apa jua situasi! dan tak mengada2!! Mak….rindunya… Pd mereka2 diluar sana, setiap kata dan nasihat mak ayah tu ada benar dan hikmahnya…tak percaya tgklah, sbb tu jgn melawan…huhuuhhhu…jd cam aku nih! Dengar kata…mak abah! Heeeeeeeeeeeeeeeeee….aku singgah 4square tuh aku beli topup vodaphone supaya senang nak text sapa2. yabba aku untuk kol mak pun dah abes…nak kena topup jgk!

Aku text sharlene n deeborah, kebetulan sharlene tak reply msg aku dan deeborah plak kata tunggu jap sbb dia ada keja. Aku tunggu, dan dlm 11.10pg kzi dah sampai depan bus stop Welly hospital. Aku kelam kelibut g jumpa kzi, bus stop tu tak jauh, dlm 5 minit kut dr hostel aku..entah2 tak sampai pun 5 minit. Kitaorg wat plan B, katakan klu diaorg takleh hantar, kami nak p ngn bus. Tengok punya tengok…ekekekkekk…takda bus ke Miramar pd hujung minggu. Huhh…ingatkan bole p ngn bus sbb smlm kN dah text kata dia bule ambil aku kat Miramar Shops (post off). Aku pun tawakkal lah….menunggu deeborah…akhirnya aku pun p bawak kzi tgk hostel aku n school aku tuh! Taklama kendian, deeborah kata Alex Boypren deeborah) bole hantarkan kitaorg. Xpasal2 boypren dia lak jd mangsa…tp alex tu pun baik…n ramah betul!..Mmmm alhamdulillah akhirnya sampai gak aku kat Miramar beach walaupun melalui byk halangan dan rintangan apa lg..onak dan duri? Lagi? Lagi? Pandai2la ko org tambah sendri!…ehhehehehee…..entah naper aku tekad nak p kali nih? hehhehee…knape ya? hanya aku je yg tahu…..apa dan kenapa……ahaakkkssss!

Sampai sana dah lewat, diorg dah siap BBQ….mcm2 ada ayam,daging,udang++++…..miramar beach ni terletak di Miramar peninsular. aku pun xpasti sgt sbb dlm map takda la plak tulih Miramar beach…bagi aku tempatnya takda la cantik yg teramat sgt…cantiklah jgk....bnyk batu..air jernih,,,.nanti ko org tgk la sendri cantik ke idak…aku dah snap pun pic nya. tapi apa yg penting bagi aku, aku dapat kenal lg ngn postgrad lain dgn lebih dekat….seronok gak kat pantai tuh…aku malas nak bukak kasut n stoking….walaupun aku bawak selipar…seronok tgk fifi dan faiz main air, tangkap ikan, tangkap ketam, tangkap udang….yg aku plg suka ehehhehehe…mussles…diorg kutip kat situ je..mak datuk saiznya besar sungguh….mmmm fresh sgt plak tuh....aku makan cam tak ingat dunia…ekekkekekeke….best! aku ingat lg keluar dinner kat Brussels…smata2 nak makan mussles….dah la kecik mahal sungguh plak tu!!!

Dlm pkul 4 ptg g2 kami bertolak utk berangkat balik ke destinasi masing. Alhamdulllah kNt tumpangkan aku balik hostel..huhuhuhuhuhhhuuu…kzi aku tinggalkan aje…ekekkek..takdalah, kzi pun dapat tumpang zaza n adi! balik aku trus solat zuhor dan ahaaaa ini la keja aku! Sbb korang la ni…nak sgt tgk welly kan…ekekkekeekkeek…takdalah! utk sama2 share apa yg aku dapat hari ni! Penatlah...tp seronok...oklah..aku harap sgt2 mlm ni ada benda yg aku bole selesaikan…byk lg keja aku …esok masuk lab lg. Harap2 esok merupakan ahad yg baik dan harap2 smua sel2 aku tuh idup subur spy aku dpt run the next method…dan dpt result yg baik2…udah2 ler peningkan kpala aku ya….

Skrg aku rasa..selain dr menyiapkan phd aku…aku ada beberapa misi lain yg maha penting, 1-kena kumpul duit utk beli tiket balik msia tahun ni gak (utk setiap tahun….ehehhhehe..takde kompromi)! aku tak kira apapun yg terjadi! (tiket balik msia mahal..huhuuhuhhuuh maslah aku lak aku nak jgk balik ngn MAS…tiket MAS mahal sayang oiiiii!. 2-duit aku mmg byk habis utk calling2 mak setiap hari tp xkesahlah asalkan dengar suara mak…luv u,miss u and c u!!!…ehehhehe….so duit utk tuh pun penting…3-aku ada plan utk long term, kesenangn aku di kendian hari. Yg ni aku xsure lg, kena discuss ngn mak abah..ateh angah…mungkin along n achik gak..sumer la…..4-heehheheee…ini aku xleh cakap lg…harap2 menjadi kenyataan…smoga aku mendpt petunjuk dr Allah s.w.t!!

Oleh itu, utk rakan2 sekalian selamat berpicnic di Miramar beach melalui pics yg aku dah snap nih….layannn….
Buat epel, fetie, scarl n saper2 la yg rindu aku dlm diam tuh tp xnak cakap ngn aku…takpa pendamkan aje…aku xmarah!...aku sertakan gambar pantai yg jernih airnya ini bersama kasut aku tuh…xleh tgk gambar aku…tp skrg2nya dapat tgk kasut pun jd la erk?ekkekkeke….masa ni aku duk atas batu…waaaa batu dia tajam oiii..aku takut bebenor la karang koyak plak jeans ***** aku nih!
Inila paua...katanya bole makan n kulitnya bole dibuat brooch.tgklah cantik kan.bole wat mangkuk lagi..heheheheh....itu antara cenderamata? ke cenderahati? dr Nz..(apsal bm aku makin teruk nih..alaaaa..mcmana nak ngajar sharlene bahsa melayu nihh....huhuhhhuuu...)


‘Smoga mampu ku lawan kesepian ku’

Tiada ulasan: