Selasa, 30 Oktober 2007

Andai itu...

mlm smlm aku minta pendapat adk, lps dah bincang ngn Kni** dan R aku ambil keputusan untuk berterus terang....terangkan mana yg malap...hihhii.Awal2 pagi lagi aku trus hantarkan email. Aku tak harapkan balasan tp sekadar dia tahu kedudukan yg sbenar. Rupanya ada balasan yg berbunyi :

"Saya doakan awak selamat sampai ke NZ nanti dan dapatkan Phd dengan hati yang tenang"
Aku trima andai itu penyelesaian yang dipilih. Perasaan aku?Entah....tak tahu sedih atau tidak. Tp baik aku selesaikan awal2 supaya nanti tak menjadi kudis buta. aku jawab dlm hati :
"InsyaAllah, dan trima kasih awak atas segalanya"
*****
Ptgnya
lebih kurang pkul 12 td epel kol, alaaa xpernah umur aku hphone abes bateri. ini kes smlm, berdiskusi ngn adik punya pasal. bukan itu aje pg tadi sblm dia g keja pun sempat lg msg2 ...byk...hasilnya abeslah bateri aku. biasanya aku yg marah epel bila hphone dia slalu abes bateri..ekekek.ampun epel yg ijau, hari ni turn aku.. katanya result exam dah kuar. kebetula aku ada urusan di luar.hatinya tak tenteram sungguh...sepanjang masa asyik berdebar aje. dah sampai SA aku trus ke main off n ambil air sembahyang. Lalu aku trus masuk portal n check....Alhamdulillah aku dah lulus exam P**3. aku cepat2 bentangkan sejadah untuk sujud syukor. Alhamdulillah..Allah permudahkan n murahkan rezki aku hambanya yg hina ini. Aku kol mak n abah n strusnya abg2ku,kakak dan adk.
Bila di ingat2 kembali ya Allah seksanya aku sepanjang minggu penilaian tu. Penat : "all out"...disebabkan exam ni jgk lah aku takdapat bersama family aku sbb masa tu mak n abah trun KL.ada la family gathering...tp alhamdulillah berkat penat lelah aku akhirnya ia berbaloi jga......buat epel, sekalung tahniah utkmu....aku teringat kata2 ini:
'Kadang2 Allah sembunyikan matahari. Dia datangkan hujan petir dan kilat...aku bersedih dan tertanya2 ke mana hilangnya matahari, tp rupa2nya Allah mahu hadiahkan aku pelangi...'- kakak aku yg kasi kata2 ni sbb aku slalu bersedih....thnx kpah....
Sedang aku mencari kata2 kat atas ni dlm inbox aku....byk msg dia yg aku jumpa.msg2 lama yg aku suka n tak delete kira2 3-4 yang lalu semasa kami masih ok...sedih sehhh. Apapn mlm ni aku perlu delete smua msg2 tu...spy hati aku xsedih n rindu lagi bila tbaca msg itu....Hidup perlu diteruskan. Bersyukur dgn apa yg telah Allah kurniakan...dan mungkin aku akan lebih menghargai org di sekeliling aku slps tragedy ini...

Tiada ulasan: