Rabu, 24 Oktober 2007

Mendung....

Entah kenapa 2-3 hari ni aku asyik mendung je...semendung cuaca. Hujan trun tak berenti2...bilik aku pun terlalu sejuk ni....dan sgalanya buat aku serba salah. disusuli plak ngn alarm keta aku yg rosak....hangin semcm aje aku rasa....dah tiap2 hari aku trap dlm jamm... ini kesilapan trafficlight tu....perjalanan yg hanya mengambil masa tak sampai 5 minit ke off jadi lebihkurang 20-30 minit.....biasa aku trun awal. tp silap aku jgk trun lewat. biasa 630 dah kuar dr rumah...tp skrg 7 pun aku blom kuar...

APa nak jadi ngn aku ni.....xbermayanya aku...apahal?? yang aku tahu pasti ada benda yg aku tak puashati....tapi diluar kawalan aku.....byk lg kija yg aku tak settle...tapi knapa otak aku mcm malas nak gerak?takde sket pun buih2 idea yg bagus...mcm?macammana?macamana ni???A few days lps pun byk dpt invitations rumah terbuka...bukan aku taknak pergi, tp klau jauh sgt aku ngak bisa pegi sih....manala aku nak drive area2 kl nuh....ampun..aku tak kan drive. yg pasti ahad aku perlu kosongkan program sbb nak ke rumah abg aku d WangsaMaju...kakak ipar dah janji ni...nak masak sedap2.ekkekke.
Paper tak habis review lagi...idea ke Bel pun blom disuratkan...paper conference..journal...habuk pun tak aku siapkan. entah apa2 yg aku buat ni. rasa mcm smua benda tak menjadi...Arghhhhhh....yg aku tahu.buka mata je aku trus nak ke off n balik smula ke rumah. padahal tak pernah la plak aku ni nak balik umah lps pkul 5. biasa 8-9 pm baru aku balik. tdo pun awal n bgn plak lewat. batuk plak tak henti2...Apa dah jadi ni....dah nak masuk 5 hari aku tak dapat msg dr adik. mungkin sbb dah sbln dpt msg tanpa henti, pagi petang siang mlm-tanpa mengira waktu tetiba aku jadi sunyi...takpalah sblm ni pun aku g2 gak kan. apa yang nak dihebohkan...back to normal aaa.
Aku tak ada mood la.... hajat d hati nak buat bilik terbuka d off...bukan apa pun makan2 biskut2 kering je. tgklah nanti, insyaAllah klau menjadi aku paste gambarnya nanti....oh ya, balik beraya baru ni orked aku smuanya subur2. ALhamdulillah berkat penjagaan dr abah..ahakkkkksss. yang aku paling suka orked yg di beli masa di taman negara hari tu dah berbunga....cantik sgt. bukan itu aje yg lain pun trut berbunga...byk plak tu bunganya..bagus aaa.memeriahkan lah kut hati aku ni dan suasana hari raya. masalahnya aku terlupa bawa balik charger batery digicam aku....mmm apala malangnya kan???

Aku tahu raya tahun ni jgk bermakna buat aku....aku dapat merasa apa yg tak dapat aku rasakan sepanjang 27 tahun ni..walaupun ianya sebentar cuma, tp aku bersyukur....Indah rupa2nya. Ada sapa2 nak share ke? ;)) Raya aritu aku dpt 'lelaki ini' kali ke-2, dr org yg berbeza.........dulu mp3, yg ini through hphone...berbunga sekejap je.tp takda maknanya la jgk..lelaki itu????

Ni lah satu2nya gambar orked utan yg sempat aku snap sblm digicam aku totally 'kong'

Mendung....pasti berlalukah nanti?....ku harapkan mentari dtg segera dan melenyapkan mendung ini...........

Tiada ulasan: