Rabu, 31 Oktober 2007

Orked

Hari ni rasa mcm tenang aje, alhamdulillah ada keja yg telah dibuat. writing pun dah disambung smula dan mudah2an akan siap tak lama lagi. Sebelah pg aku masuk lab n kemudiannya sempat sembang2 ilmu ngn kembang. ada benarnya jgk kata2 si kembang tuh....ok...aku akan buat.mmmm.....caiyok!caiyok ust! *Hati bukan untuk dilukai...tp untuk disayangi dan dicintai....* jiwang seh....tp betul la kata aku....setuju kan.

Petangnya aku dapat hadiah..Cuba teka?Ala ...apa lagi klau bukan orked...ehheeh.Orked lagi? hari ni aku dapat satu lagi spesies orked...sukanya aku....maka dgn ini menambahkan kuantiti orked aku kat umah...mmm dah nak masuk 25 spesies rasanya...seronok sgt2!!! trima kasih pd insan yg murah hati ini n tahu menghargai orked ini.ekkekkeke. Hanya kami yg tahu nikmat nya ada pokok orked. InsyaAllah, nextweek bila mak aku dtg, mak akan bawah spesies yg aku ada utk dibalas. Aku dah cakap ngn mak...mak ok je...

Menurut tuan empunya, spesies ini hanya akan berbunga setahun sekali dan hanya mengeluarkan sekuntum sahaja bunga. tp besar......dan mcm biasa mana ada orked yg tak canteq semuanya canteq2...cuma tak pasti warna putih atau purple. aku harap sgt bukan purple sbb kebanyakan orked aku byk warna purple. walau warna kuning , hijau atau putih sekalipun...purple tetap ada kat tgh2 tuh....tapi tetap cantik n tetap lain dr yg lain lah..tak sama.
**adk dah janji nanti klau dia masuk utan n jumpa orked utan dia akan ambilkan utk aku....sukanya aku....anggerikdesa...

Tiada ulasan: