Jumaat, 5 Oktober 2007

Majlis khatam

Alhamdulillah, dapat jua aku hadiri majlis ini. ALhamdulillah, walaupun mungkin aku terlalu sibuk mengejar duniawi (duniawi ke? Mmm tp itu adalah tanggungjawab dan tuntutan kerjaku-sbahagian ibadah jgk kan?) aku mmg tak dapat mengikuti program tadarus fakulti. Semasa bacaan beramai2 dlm majlis itu aku dapat rasakan ukhwah sesma peserta walaupun aku tak kenal mereka2 itu. Tahniah buat kakam yang menjadi ketua kpd program ini dan juga kakib. Mudah2an Ramadhan ini lebih diberkati dan mendapat keredhaanNya.

Spls sesi fotografi, kakam memberikan isyarat. Ingatkan nak kasi riben sbb surah yasin yang aku dapat takde reben. Sbb aku tak g tadarus hhehhhe. Org lain smua dapat reben. Tp xpa..aku redha je. Rupa2nya ada tandahati dr kakam utk aku, = bekalan ke Nz…..ada kata2, itu pun bila aku dh paksa dia tulis heheheh. Dgn kata2 yang begitu menyentuh perasaan aku :

SAA
Hidup penuh dugaan,
Al—Quran sbg perisai
Semoga tabah menhadapinya
Allah maha mengetahui

Mlm ni, mlm terakhir berbuka puasa dan bertarawih di S.A. Entah 3 tahun lagi bila dah balik, mungkin aku sudah ke PA. Esok adalah hari terakhir bekerja, aku dah mula cuti….jgn jeles… Aku rasa berbaloi, penat lelah menyipkan kerja selama ini. F**s dah siap Cuma reportnya blom2 siap. Tapi sebagai ganjaran buat diri sendri, aku hadiahkan diri dgn balik awal utk beraya di kampong. Disamping itu, bukan senang nak berbuka bersama mak dan abah. Sapa lagi nak kasi hadiah utk aku klau bukan diri sendri…mungkin itu lebih bermakna. Tak sabar dan rindu sgt pada masakan mak (ayam percik, kari telur ikan, masak lemok cili api, kuzi ayam, nasi beriani ciklah dan arghhhhhh byk lg. Tahan-tahan……itu nafsu semata2. lagipun lusa dah tak lama tu. Nampaknya diet aku bulan Ramadham selamatlah kali ni ya….

Aku sedih. Sedih sgt2….psal dia. Mungkin sbb itu dia berasa rendah diri. Rendah yg amat sgt. Tp aku tak begitu mengenalinya. Apa yg aku tahu, ianya tak sepatutnya begini....Aku doakan smoga Allah berikan aku petunjuk atas smua yg berlaku dan akan berlaku.
Apa2pn doaku smoga Ramadhan kali ini memberikan aku byk penngertian dan keinsafan. Mudah-mudahan aku dapat memperbaiki diri kearah yg lebih baik. -- Untuk menjadi hamba yg bertaqwa, anak solehah, adik yang patuh n taat pd abg2 n kakaknya, cucu yang berhati mulia, teman yang budiman dan bertimbangrasa dan ……. InsyaAllah

Tiada ulasan: