Selasa, 18 Disember 2007

Alhamdulillah


Baru sekejap td masa aku duk prepare research sample yg akan di bawa ke Nz....dlm pkul 640pm g2 aku recieved phone call dr Micheal. Sebaik aje aku dengar suara Micheal, aku takut...sbb aku ingat lg katanya hari tu..."its better if you didnt recieve any phone call from us at the moment" If you did receive a phone call means something is not good ; for your visa application.!! Dont worry Ct, we will contact you" Muka aku mmg la gelabah sakan....apa yg aku rasa ...takkan dapat aku sembunyikan pada wajah aku...apa yg ada dlm hati...itu lah yg ada d muka aku..

Tp tadi aku terperanjat sgt2.aku takut, bila dnegar suara Micheal tp suara tu macam happy.Dia kata aku dah boleh collect visa ngn pasport aku. Smua tu dah sampai baru je sekejap tadi....aku macam tak percaya...Micheal ketawa besar, "Yes...your visa and pasport are already here. When you want to come and collect it?" aku cepat2 jawab...Tomorrow morning.....early in the morning....C u 2morrow Ct...." Kes aku ni mmg julung2 punya kes..klau aku citer pun korg takkan paham.sampai org kat agent tu pun dah kenal aku...huhhhhuuuu.tak pasal2 aku glamour g2.

Masa kol mak td aku tak tahan sgt...aku sebak...aku nangis semahu2nya.....tp aku bagitau mak...aku nangis sbb gembira dan bersyukur....ALhmdulillah.

Aku lari terkedek2 bagitau Mc....dia pun sebak bila aku dah mula hujan....thanx Mc. Thnxs 4 everything...

Cuma apa yg aku nak share, apa yg kte rasa dan alami....smuanya hanya kte yg tahu...bila kte meluahkan apa yg kte rasa, org akan kata benda tu kecik and dont even bother.....kecik sbb dia tak alami benda tu sendri.....aku lalui smua tu satu persatu....hanya Allah sahaja yg tahu....aku tak citer smua benda pd mak, abah....sbb aku tahu aku akan risaukan mereka. Cuma bila aku tak tahan sgt2 aku call mak atau abah dan nangis sepuas2nya...baru aku rasa lega. Aku citer kat Ateh...aku citer smua pd kluarga aku tp bukan citer keseluruhan...hanya citer apa yg aku tak tahan nak tanggung seorg diri. ateh slalu kata aku ni suka pendam rahsia...pendam perasaan...dan itu mmg aku...sbbnya ateh....aku taknak smua keluarga aku susah dan risaukan aku...Walauapapun ALhamdulillah aku dikurniakan Allah keluarga yg baik dan bahgia...Alhamdulillah juga aku masih ada kawan, senior2 dari fakulti lain yg memahami dan ada juga yg sebaliknya....pesanan aku pd mu kawan....ingatlah, kte tak selalu di atas...hidup umpama roda.....ada masa kte akan perlukan pertolongan dr org lain jua.... xsmua kawan berhati ikhlas...aku dapat rasakannya...tp pd aku kawan tetap kawan.....

Apapun ALHAMDULILLAH...aku dah dapat VISA...Allahuakbar...Allah Maha Besar, Allah Maha Agung, Allah Maha Pengasih......

Aku plan nak balik awal hari ni, 445pm mmm nampak nya tak jadi jgk...ni dah nak masuk pkul 8pm.ekekkeekeeke.....

Tiada ulasan: