Isnin, 24 Disember 2007

Pengorbanan? jujur dan ikhlas??

Bercakap psal pengorbanan nih...pada aku...setiap manusia mesti ada pengorbanan...tak kira lah secara sedar atau tidak....pengorbanan aku? mmmm byknya.....pengorbanan pada diri aku dan juga pada keluarga...dan rakan2. Xyah la nak citer psal pengorbanan yg aku lakukan pada mak dan abah, along...angah..achik n ateh....seseungguhnya apa la sgt pengorbanan aku kepada mereka nih....aku rasa mereka lebih byk bekorban utk aku..adinda tercinta mereka.ekkekekekee.begitu jgk dgn mak n abah...pengorbanan mereka itu,tak terbalas....malah aku ni slalu..slalu sgt buat benda pelik2!!!
Berbalik pd dri sendri...pada aku...telah byk aku lakukan...pengorbanan utk sebuah kejayaan dan sebuah kebahgian...perlukah aku korbankan perasaan demi kejayaan ini?....aku terpaksa korbankan segala-galanya... perasaaan? hati? wang ringgit? masa?...........segalanya. Tiada kejayaan yg akan dicapai tanpa pengorbanan...mungkin blom masanya lagi utk mengecapi kabahgiaan itu..tp ia pasti akan dtg....InsyaAllah...Mudah2an pengorbanan yg telah dan akan aku lakukan mendapat berkat dan redha drpd Allah yg Maha Esa. Apapun berkorbanlah klau itu akan memberikan kte suatu kebaikan bukan sahaja untk diri sndri tp utk smua umat Islam.
Jangan bercakap psal ketulusan, keikhlasan dan kejujuran andai dirisndri tidak benar2 memberikan ketulusan, keikhlasan dan kejujuran itu......
Apapun yg terjadi .....berjalanlah tanpa henti.....
Airmata tertahan
waktu untuk dijatuhkan
dan kita kan tahu
betapa bijaknya hidup
pelajaran yg bererti
Smoga kepergianmu
tak akan merubah apapun
Smoga mampu ku lawan kesepianku
Apapun yg terjadi .....berjalanlah tanpa henti.....

Tiada ulasan: