Selasa, 11 Disember 2007

Cuti

Hari ni kan selangor cuti...aku n teh tmasuklah skali. pagi2 lagi lps antar bebudak tuh g skolah, aku n teh g pasar borong selangor...hari ni nak masak besar2an. nak buat cake n muffin..sampai pasar, kami beli brg2 utk buat ayam paprik, asam pedas ikan pari, ikan goreng, teluq dadar dan ikan asin (glama). tapi biasa lah Teh mesti beli stok makanan utk sebulan...macam2lah...dalam 2 jam ktaorg kat sana....kononnya nak g Giant lps tuh...tp tak jadi. masak punya masak, angah sampai. tak jadi buat ayam paprik, buat sayuq campuq plak....apa2 la. kol mokwea, tanya kut2 chik cuti...bole la dtg sini makan. ruper2nya chik keja...eekekkkeee.
sblm ktaorg siap masak....angah yg lapar order pizza plak....mmm aku pun ikut sama aaa.....byknya aku makan dlm 3-4 hati ni...melampau...tak masuk makanan minggu lps..smua cokelat....aku stress. klau stress bagus makan coklat, aku pun makan ajelah

dah byk sgt aku makan coklat, inilah rupanya coklay yg aku baru bawa balik dr Bel. Cote d or je yg diaorg kata halal...jd nak senang aku beli sua jenama nih!!!!!!!

Tp yg sedihnya, x sempat aaa nak buat muffin. sbb teh ngn aku dah penat sgt. ini percubaan kali ke 3. Teh ngn aku wat kek pisang...tp sebab pisangnya terlampau byk...rupenya kureng.... tp rasanya sedap. Teacher Haziq kata sedap....angah pun kata sedap.....hahhahahahha. angah inlaw sempat buat macaronni bakar lagi. kali ni 2 bekas....ari2 4 smuanya licin...tp masa tu pun org ramai...kasi jiran...aku yg masukkan dlm oven...satu bekas aku akan bawak g off esok....

aku tak kira...sbb, xleh nak paste gambao2 muffin and banana cake...aku paste la gambo2 nih. gambo2 yg dah lama (2-3 minggu lepas) aku nak masukkan tp tak sempat. tart teluq ni mokwea yg buat guna castard filling. atas tuh chocholate cake yg diletakkan kan badam. kali ni lebih sedap sbb lebih moist.....

Opssss...lupa nak citer....pg2 buta tadi aku dapat msg....heeheehhehe....pkul 5.04pg. msg dr adk....katanya kursus blom abes.mungkin esok atau lusa bru slesai....uwaaaaa lambatnya!!!dia pesan suh jaga diri elok2 n jgn nakal2 dan *****...ekekkeekekekeee

Tiada ulasan: