Isnin, 28 Julai 2008

Indah


lps letak gagang tepon, aku truskan keja aku arini...xsampai 2 paragraph aku tulis, trus aku tingat kata2 abah tadi....ari ni aku borak ngn mak n abah hampir 2 jam...xsedar pun....happy je suara abah...mak cam biasa slalu happy walaupun aku tahu kkdg ada suara yg tersekat2....abah kata...mak n abah sehat...along, angah, achik n ateh sehat...anak2 ciak pun sumer sehat...aku kat sini pun sehat...sumernya sehat alhmdulillah...sumer nya happy...xyah risau2...berpeganglah pd satu!

tabahkan hati...jgn putus baca quran , solat, puasa, zikir dan sebagainya....semuanya perlu dilakukan secara berterusan.istiqamah...dan mcm2 lg kata abah. klau belajar byk pengorbanan..dr segi emosi, harta dan sebagainya....aku senyum sendri...aku sempat habaq kat abah...."abah....rasa cam dengar forum perdana la abah...dah lama xdengar abah."..abah terbahak2 ketawa.... mlm ni ku rasa indah...

pg td aku mulakan lab agak lewat...segalanya kerana mu yg kupanggil teman....apalah sangat ngn masa aku peruntukan jika dibandingkan dengan nilai persahabatan itu...walaupun baru tersulam namun ukhwahnya seperti sudah lama terjalin....apakah ini suratan atau kebetulan?

ketahuilah teman, bukan senang untuk mencapai kebahgiaan..tapi usah diratapi duka dan kesedihan yg melanda....ayuh kita sama2 meninggalkan bunga2 duka dan lara itu dan mencari sinar baru. sinar itu tetap ada....yakinlah Allah sentiasa berlaku adil pd hambaNya..setiap yg berlaku ada hikmahnya...percayalah teman..selagi aku bernama sahabatmu...kan ku tetap bersama mu walau apa keadaan sekalipun..membantu sedaya yg mampu...aku bermohon pada mu yaAllah...berilah aku dan dia kekuatan untuk menghadapi dugaanMu ini....

Tiada ulasan: