Sabtu, 19 Julai 2008

Rajuk xsudah


"awan...kemanakah menghilang...pergimu jua tanpa pesan...tinggalkan swans sndrian..janjimu kan bawa hilang keperitan dan kesakitan......"

Semlm rasanya mlm pertama yg paling panas...xpernah switch off heater sblm ni....masa summer pun, on je ekekkekeke...apatah lg autmn...dan winter....tp smlm aku tutup..aku onkan electric blanket je..tu pun sekejap smentara duk tunggu laundry...sesambil tuh duk pk nak makan apa la esok agaknya nya....aiseh..server plak slow...masalah tul...xdpt la aku nak berjln ke blog masakan utk dptkan idea....yg sempat aku buat mmm...kat sebelah tu la hasilnya...ekekekeke...sesambil sangkut n lipat baju...tu pun sering dkata "lem"...

patutlah smlm panas ruper2nya nak hujan...aku xsedar sejak dr pkul brapa hujan...tp bangkit subuh td dah memang hujan...930 janji nak jumpa S kat schul ada discussion..aku pun sesambil malas...duk la pk nak bfast dgn apa...tingin la nak makan lempeng cicah kari...ekekekek...aku pun buatlah..kari ayam bersama lempeng yg dah diubah suai..nama tu mmg la kekampungan sket...tp aku xpeduli...apa ada pd nama?....

siap kari..aku wat la lempang ni..taruk..cheese sket,garam, pepper ngn carrot dadu...smua aku hentam je...tp baunya wangi...dan rasanya jgk best!masin dan garing2 dtepi2nya...ditgh2 tu cam moist la sket ngn cheese..ekekekek..dapat la jgk 6 keping...sdg masak2 dtg la plak mamat indian ni..D namanya...dia dah duk hostel tuh almost 3tahun...tp dia dah nak pindah, katanya td...duk borak sampai hangus lempeng aku...hampeh betul lah...



tgk2 jam dah hampir pkul 9...aku lapo...smlm xmakan...jd aku menjamahlah lempeng bersama kari ayam aku tuh..nyum..nyum..sedap la ateh...ekekekeke....pastu hujan trun lebat..aku msg S...lewat sket lah..pas2 ada baiknya aku bekalkan S sama....S pun sonok katanya sedap..ekekeke...pas2 kami ke lower hutt..p satu lab ni discuss sumer pas2 trus p groceries shopping...pas2 ..alamak...aku nampak orked..huhuuhuu....mcm nampak gelang emas je lagaknya...hehhehehee.mcm2lah..besar kecik..panjang... sekuntum......mcm2 bentuk ada..tp xberbaloi sungguh laa..mahaiii bunganya...sekuntum pun dijual..hishhhkkk2...S tahu la aku suka orked...

sampai dlm keta...aku nampak sekuntum orked bersama 3 kuntum roses dan bunga kecik2 yg lain.. S beli..tetiba je...bila masa entah dia beli...skali ...ekekekke...orked tu dia beli utk aku!!! alahaiiii....aku masih di schul...nanti balik aku snap la ya....walaupun aku xgemor sgt jenis orked yg dia belikan (sbb aku suka yg lain...awat xhabaq nak belikn utk aku?huhuhhhuuhuu)..rasa sgt aku ni xbersyukor..org dah tlg beli kan pun dah cukup baik!hehhehehhe...tq S...

*p/s-upa nak habaq..2 mlm lepas...lps balik schul, masa duk belek orked2...sesambil merintih sndri...duk borak2la ngn orked tuh....skali tnampak...aku nampak...orked dah kuar anak...waaaaa....sukanya...nampak akarnya dulu yg warna coklat kering..skrg dah jd hijau...segar bugar.....suka sgt....2 pasu..setap pasu beranak satu! ekekekee...1 pasu lg yg xberanak tu cam teratai layu d tasek madu je...

** jd tuk elakkan kontroversi dan pitenah...S tu adalah seorg perempuan...aku xpunya labmate lelaki...jessie bermata biru pun sekejap je ada pas2 menghilang entah knapa...nyepi tanpa brita...hehehheehee....

Tiada ulasan: